1) HOVEDBUDSKABET SKAL FREM PÅ HJEMMESIDEN
Du har kun ganske få sekunder til at gøre de besøgende interesserede i din hjemmeside. Det vigtigste budskab skal derfor gøres interessant, tydeligt og synligt.
2) GØR DET TYDELIGT, HVAD HJEMMESIDEN DREJER SIG OM
De besøgende skal hurtigt kunne forstå, hvad hjemmesiden handler om, og hvem der står bag den.
3) ENKELT OG IMØDEKOMMENDE HJEMMESIDEDESIGN
Farver, design og billeder skal tilpasses målgruppen.
4) TYPOGRAFIEN SKAL VÆRE NEM AT LÆSE
Tekst (og indhold) er mindst lige så vigtigt som grafik på en professionel hjemmeside. Det er afgørende, at det er nemt at læse på skærmen både på computer, smartphone og tablet
5) TYDELIG CALL-TO-ACTION
Hvad enten siden bruges som kommunikationsplatform, salgskanal eller andet, så er det essentielt, at der er tydelige call-to-actions design på hjemmesiden, (hvad du gerne vil have den besøgende til at gøre på hjemmesiden.
6) BRUGERVENLIGHED
Brugervenlighed er essentielt for, at din hjemmeside bliver god. Det skal være nemt at navigere rundt på hjemmesiden. En tommerfingerregel er at der ikke må være mere end tre klik til budskabet.
7) TYDELIGE KONTAKTOPLYSNINGER
Hvis hjemmesiden gør sit job og vækker interesse, kan det næste skridt fra den besøgendes side være et ønske om at kontakte virksomheden for at få mere at vide.
8) SOCIALE MEDIER
Mange virksomheder og organisationer har taget de sociale medier til sig. Men de skal passes og udvides. Det gælder både Facebook og Youtube. Ellers virker det negativt, når medierne besøges..
9) TEST DIT DESIGN AF HJEMMESIDEN
Et godt og professionelt webdesign bliver kun optimalt, hvis det testes af dem, det er rettet imod.
10) ALTID OPDATERET HJEMMESIDE
Det sidste tip er ikke direkte forbundet med selve webdesignet, men mere til hvordan den besøgende oplever hjemmesiden. Opdatering af hjemmesiden er måske et af de vigtigste punkter.
En hjemmeside, der ikke bliver opdateret, virker utroværdig.